Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Σχέση ποιότητας και τιμής

 Ένας σημαντικός αριθμός ερευνητικών μελετών υποστηρίζουν την άποψη ότι οι καταναλωτές βασίζονται στην τιμή ως δείκτη της ποιότητας του προϊόντος. Αρκετές μελέτες επίσης έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές συνδέουν διαφορετικά επίπεδα ποιότητας σε πανομοιότυπα προϊόντα που έχουν διαφορετικές τιμές. Διότι η τιμή θεωρείται συχνά ένδειξη της ποιότητας, μερικές επιχειρήσεις δίνουν έμφαση στην υψηλή τιμή των προϊόντων τους με σκοπό να τα συνδέσουν με υψηλή ποιότητα. Για παράδειγμα εάν επιλέξεις ένα τζιν από τα Zara που αναμφισβήτητα βρίσκεται σε χαμηλότερη τιμή από ένα τζιν Diesel δεν είναι απαραίτητο να έχει χαμηλότερη ποιότητα, μπορεί να υπερισχύει στην εφαρμογή του σωματότυπου σου και έτσι με αυτό το κριτήριο να το επιλέξεις όπως και το ίδιο ισχύει και για την άλλη μάρκα.  Η αλήθεια είναι ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την τιμή ως υποκατάστατο δείκτη της ποιότητας του προϊόντος στις περιπτώσεις που έχουν λίγα ή καθόλου πληροφοριακά στοιχεία για να κρίνουν την ποιότητα πέραν της τιμής και επίσης λίγη εμπιστοσύνη στην δική τους ικανότητα να κάνουν αξιολόγηση και επιλογή μάρκας με κριτήριο την ποιότητα. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου